Santalucía Seguros selects FRISS to better Serve customers
>>> ENGLISH VERSION <<<
MADRID, SPAIN- Santalucía Seguros, established in 1922, continues to focus on innovation within the insurance industry, selecting FRISS as their fraud detection and risk mitigation solution. Their onboarding with FRISS is part of Santalucía’s greater objective to improve customer service while making the industry as a whole more honest and transparent, an aspiration almost identical to that of FRISS.
Santalucía’s choice will give them access to FRISS’ state-of-the-art AI, offering them real-time results through underwriting, claims, and SIU. They will be able to take advantage of FRISS’ end-to-end solutions enabling them to combat fraud through advanced knowledge of both the industry and latest technology. This will lead to even higher quality service for their policyholders through expedited policy application acceptance and claims payouts.
This partnership will allow Santalucía to reap all the benefits of the most widely adopted fraud detection tool for P&C insurance companies worldwide. FRISS brings with them a team of trusted advisors with decades of industry knowledge to accompany Santalucía throughout the project to yield the best possible results. In addition to predictive models, the FRISS solutions will also provide a network viewer, data mining, and external data integration, giving further value to the initial information provided by Santalucía.
“We are proud to be a part of the evolution and growth of Santalucía, a leader of innovation when it comes to combining modern insurance with unparalleled customer service,” shares FRISS Manager of Iberia, Raúl Fernández Villota. “The thorough collaboration between both teams with the united goal of defeating fraud, is one major step towards a more honest industry.”
This partnership represents a great milestone for FRISS’ expansion into Iberia, and for Santalucía's consistent improvement of services for its clients.
About FRISS:
FRISS is 100% focused on automated fraud and risk detection for P&C insurance companies worldwide. Their AI-powered detection solutions for underwriting, claims, and SIU have helped 200+ insurers grow their business. FRISS detects fraud, mitigates risk, and supports digital transformation. Insurers go live within 4 months, realize up to 10 times ROI and an 80% increase in straight-through-processing of policy application and claims. FRISS solutions help lower loss ratios, enable profitable portfolio growth, and improve the customer experience. For more information, please visit www.friss.com.
MEDIA CONTACT – Ruud van Gerwen, Global Head of Marketing. Email: ruud.van.gerwen@friss.com
————————————————————————————————————————————————————————————————————
>>> NEDERLANDSE VERSIE <<<
Santalucía Seguros Kiest FRISS Om Serviceniveau Verder Te Verbeteren
MADRID, SPANJE- Santalucía Seguros is opgericht in 1922 en heeft innovatie hoog op de agenda staan. Een van de speerpunten dit jaar is het verder verbeteren van de klantenservice, waarvoor het bedrijf aankondigt te gaan werken met FRISS als oplossing voor geautomatiseerd inschatten van risico’s bij schademeldingen en het opsporen van fraude. Het project rondom fraudepreventie valt samen met initiatieven ten behoeve van transparantere bedrijfsvoering en het verhogen van de klanttevredenheid.
Santalucía’s keuze voor FRISS geeft hen toegang tot de real-time hoogwaardige kunstmatige intelligentie waarmee de FRISS-oplossingen voor acceptatie, claims en speciale zaken doorspekt zijn. Zij zullen hun voordeel halen uit de oplossing door afdelingen te laten samenwerken in de strijd tegen fraude, waarbij ze gebruik kunnen maken van een combinatie van techniek en technologie. Dit leidt tot een snellere service aan polishouders bij polisaanvragen en bij het verwerken van schademeldingen.
Dankzij dit partnerschap kan Santalucía de vruchten plukken van de meer dan 200 implementaties die FRISS wereldwijd heeft gedaan. FRISS zal de verzekeringskennis binnen het team aanwenden om Santalucía de best mogelijke resultaten te leveren. Naast voorspellende modellen zal de FRISS oplossing voor Santalucía ook fraudenetwerken in kaart brengen, data minen en specifieke externe data aan het proces toevoegen.
“Wij zijn trots om deel uit te maken van de evolutie en groei van Santalucía, een vooruitstrevend bedrijf op het gebied van modern verzekeren en praktisch innoveren. Ze zijn een voorbeeld op het gebied van klanttevredenheid,” aldus, Raúl Fernández Villota FRISS Manager Iberia.“De diepgaande samenwerking tussen de teams met als gezamenlijk doel het bestrijden en tegengaan van fraude is een grote stap voorwaarts voor eerlijk verzekeren.”
Het partnerschap is een belangrijke stap in de verdere uitbreiding van FRISS in Spanje en Portugal en voor de consistente verbetering van de service die Santalucía levert aan hun klanten.
Over FRISS
FRISS is 100% gericht op geautomatiseerde opsporing van fraude en risico's voor schadeverzekeringsmaatschappijen over de gehele wereld. De door AI aangestuurde opsporingsoplossingen voor acceptatie, claims en speciale onderzoekseenheden heeft al meer dan 200 verzekeraars de mogelijkheid gegeven hun bedrijf verder te laten groeien. FRISS spoort fraude op, beperkt risico's en ondersteunt digitale transformatie. Verzekeringsmaatschappijen gaan binnen 4 maanden live, realiseren tot wel 10 keer de ROI en een toename van 80% bij de verwerking van polisaanvragen en claims zonder menselijke tussenkomst (STP). De FRISS-oplossingen dragen bij tot een daling van het loss ratio, maken winstgevende groei van de portefeuille mogelijk en verbeteren de klantervaring. Voor meer informatie, ga naar www.friss.com.
MEDIA CONTACT – Ruud van Gerwen, Global Head of Marketing. Email: ruud.van.gerwen@friss.com